Lijst van medische diagnoses in patiëntvriendelijke woorden
Met een PGO (Persoons Gebonden Omgeving) je gegevens over je gezondheid op één plek. Medische gegevens uit het ziekenhuis en van de huisarts kun je dan bundelen in het zelf gekozen PGO. Dus niet meer los van elkaar bijvoorbeeld MijnSpaarneGasthuis en MedGemak (MGN), maar alles bij elkaar in het PGO.
Voor meer informatie over PGO’s kijk op de website van de patiëntenfederatie
Of bekijk deze filmpjes
Klik hier om te gaan naar de website van MedGemak.
Hoe kan ik in mijn medisch dossier?
Het medisch dossier online bekijken en ook andere zorgzaken online regelen gaat via ons patiëntenportaal ‘MijnGezondheid.Net’.
Wat zie je in het medisch dossier:
- gestelde diagnoses / ziektes / aandoeningen
- het advies van de huisarts
- de uitslagen van onderzoek en lichamelijk onderzoek
- de lijst met gebruikte medicijnen.
Op de mobiele telefoon of computer kun je deze gegevens bekijken.
Je hebt dan meer informatie om samen met ons te praten over de gezondheid en om een keuze te maken over een behandeling.
Ook kun je online een e-consult aan ons sturen (een vraag stellen) en een herhaalrecept aanvragen.
Hoe meld ik me aan?
Ga www.mijngezondheid.net. Maak een account met uw DigiD en meldt u aan.
Daarna koppel je het 06-nummer aan het account.
De app MedGemak kunt je dan op je mobiel gebruiken. MijnGezondheid.Net en MedGemak zijn met elkaar verbonden.
Zijn mijn gegevens veilig?
Alleen de huisarts, de medewerkers van de huisartsenpraktijk en uzelf kunnen uw gegevens zien. Uw gegevens zijn veilig en andere mensen kunnen ze niet zien. U ziet uw medische gegevens nadat u veilig inlogt.
Pas op met het geven van gegevens aan anderen
Soms vragen verzekeraars, gemeenten of bedrijven om informatie over uw gezondheid. Vaak bent u niet verplicht om die gegevens te geven. In sommige gevallen kan het zijn dat u de gegevens wel wilt geven. Geef dan nooit uw hele medisch dossier en geef alleen de gegevens die nodig zijn. Twijfelt u over het geven van uw medische gegevens aan iemand? Bespreek dit dan met uw huisarts of de assistente. Zij kunnen u helpen.
Komt u er niet uit? Ga naar de helpdesk digitale zorg
Medewerkers zitten klaar om u te helpen als u er niet uit komt!
Voor vragen over MedGemak en MijnGezondheid of
over het maken van een afspraak bij AtalMedial voor bloedprikken
Van 8-18 uur op werkdagen T 085-1304575
U kunt ook chatten of e-mailen met de helpdesk.